עם כניסתו לתפקיד ראש המועצה ,הציב מר אבי הררי את נושא החינוך בראש סדר העדיפויות.

ראש המועצה מינה את חברת המועצה זיו קמיני לסגנית ראש המועצה וליו"ר ועדת החינוך.

ראש המועצה החליט על הקמת צוות אשר יכין את תוכנית אב לחינוך, תוכנית שתהווה בסיס לכלל הפעילויות החינוכיות של הישוב בעתיד.

בראש הצוות עמדה סגנית ראש המועצה זיו קמיני והצוות כלל את ד'ר שי פרוכטמן, ראש אגף החינוך, מנהלי בתי הספר, מנהלי מחלקות המועצה הרלוונטיים, יו"ר המרכז הקהילתי, עובדי המועצה הרלוונטיים והנהגות ההורים.

לצוות גויסו מומחים בתחום החינוך ד"ר שחף גל, ד"ר צבי לירז ומומחים נוספים.

בחודש יוני 2019 ובהתאם להנחיית משרד החינוך נערך כנס ישובי בבית יחיאל בנוכחות ראש המועצה ,אבי
הררי, סגנית ראש המועצה ומחזיקת תיק החינוך, זיו קמיני, ד"ר שי פרוכטמן, מנהל מחלקת חינוך, ד"ר שחף
גל, ד"ר תמי זיטלני, יועצת באגף מחקר ופיתוח )מו"פ(, מנהלי בתי הספר, נציגי הנהגות הורים של כל בתי
הספר, הורים לתלמידי בתי הספר וגני הילדים ותושבים.
בכנס הוצגו היתרונות והחסרונות של כל חלופה ובסיום הכנס נערכה הצבעה בין כל המשתתפים ונבחרה
חלופה 1 , מעבר לתוכנית שמונה שנתי, ברוב קולות.
לאחר קבלת האישור של משתתפי הכנס ושל משרד החינוך הוקמה מינהלת חינוך בהשתתפות כל הנוגעים
בדבר כולל הנהגות ההורים של בתי הספר.
בחודש נובמבר 2020 החלה המינהלת את עבודתה לבנות תוכנית ייחודית לשכבות ז'-ח' שתהיה מבוססת
על עקרונות פדגוגיים של המאה ה- 21 – תוכנית פמ"ע – פדגוגיה מוטת עתיד, תוך התמקדות בארבעה
נושאים מרכזיים:
בשנת הלימודים תשפ"א צויין רגע היסטורי למועצה, למושבה ולתושבים, לראשונה, ילדי כיתות ז' ממשיכים ללמוד בבתי הספר היסודיים ביישוב כחלק מהמעבר המבורך והחשוב עליו עמלנו כל כך קשה, תוכנית 8 שנתי.
השינוי ההיסטורי הוא חלק בלתי נפרד מהמהפכה שבוצעה ביישוב בתחום החינוך. 
 
לצד זאת, התבצעו שינויים בתקציב המועצה ותקציב החינוך גדל משמעותית ומהווה כשליש מסך כל תקציב הרשות המקומית ובכל שנה ממשיך לצמוח בכ- 1,000,000 ש"ח.
יחד ובשיתוף פעולה עם הנהגות ההורים, צוותי חינוך, מתנדבים ופעילים וליווי צמוד של משרד החינוך, נבנו תוכניות פדגוגיות חדשות כשהמרכזית בהן, מעבר לתוכנית החדשה א'-ח', על מנת שתיושם בצורה הטובה ביותר למען היישוב שלנו וילדינו.
 
ילדים הולכים לבית הספר

המועצה המקומית אבן יהודה פועלת בשקיפות מלאה, על פי תוכנית האב לחינוך שנכתבה לפני מספר שנים ואף הוצגה בפני חברי המועצה, הנהגות הורים, הורי בתי הספר והגנים ומנהלי בתי הספר.

הנחת היסוד היא כי כיתות ז-ח שייכות לביה"ס יסודי ולכן אין אפשרות לפתוח בהן כיתת נחשון או עמ"ט השייכות לחינוך העל יסודי. בנושא זה אגף החינוך פונה אל משרד החינוך במטרה לאפשר שיוויון הזדמנויות לתלמידים הלומדים בבתי הספר ה-8 שנתיים ואנו נחבר למהלך רשויות נוספות אשר מבנה החינוך שלהם דומה לשלנו.

יחד עם זאת, בכדי לתת מענה למצוינות נכתבה תוכנית נפרדת ומשמעותית ייחודית בארץ

על פי החלטות שהתקבלו בישיבות מינהלת החינוך הוחלט כי ינתנו מענים  למצטיינים ולמיצוינות  בהתאמה פרסונאלית לתלמידים – ולכן – אנו מקיימים תוכניות פדגוגיות ייחודיות ופורצות דרך:

  1. המורות והמורים בבתי הספר היסודיים משכבות ג ומעלה, מקבלות הדרכה משנה שעברה המועברת על ידי מדריכות משרד החינוך בנושאי פיתוח מיצויינות וכתיבת תוכנית עבודה לתלמידים במיקוד בעשירון העליון של המצטיינים בכיתה ובעשירון התחתון של המתקשים. הידע שהן רוכשות מאפשר למחנכות לתת מענה פרסונאלי לכל תלמיד בהתאם ליכולתו כישוריו והצלחותיו בלימודים
  1. המועצה מתקצבת שעות סיוע לכל אחד מבתי הספר  – בכל אחד מבתי הספר היסודיים (וגם בהדסים) המועצה מוסיפה שעות סיוע לצורך צמצום פערים וסיוע בכיתות.           
  1. יום מאפשר – מודל ייחודי ארצי לשכבת כיתות ז' ח ' – יום אחד בשבוע (יום ו) בו המועצה מתקצב את כל השעות והקורסים הנלמדים בתקציב של כ-100,000 שח לשנה לבית ספר. ביום זה לומדים התלמידים תוכניות לימודים ייחודית המותאמת לתפיסת הייחודיות הבית ספרית, כוללת מיומנויות המותאמות למאה ה-21 ומאפשרת לתלמידים לחוות למידה שונה. בסמסטר ראשון של תשפ"ב התלמידים לומדים בבתי הספר שלהם והתוכנית היא כי בסמסטר שני, באם הנחיות הקורונה יאפשרו, תתקיים בחירת תלמידים את המקצועות לפי הנושאים ולא לפי שייכות לבית ספר, קרי, תלמיד.ה מבית ספר אחד יוכל ללמוד קורסים שבחר בבית ספר אחר.

הראשונים: קמפוס בתנועה, חוסן – חיים בהתלהבות (אימון מנטלי), סייבר, מוזיקה, מדעים וחלל, דיבייט, תקשורת, תיאטרון

בכר: אומנויות הבמה, תוכן דיגיטאלי,  מייקרס,  טיסנאות,  שינוי חברתי באומנות,  העצמה באמצעות א ומנות,  פודקסט,  ספורטאים אולימפיים מסביב לעולם

בית אב"י: מטיילים על דפי ההסטוריה, אורך חיים בריא,  סייבר, חינוך פיננסי, שחק אותה, האנטומיה של בית אבי, דרמה , מנהיגות בספורט.

גם בהדסים בשכבת ט נפתח מסלול ייחודי להוראת ולמידה של תחומי תוכן שאינם בתוכנית הלימודים ומאפשרים פיתוח מיומנויות חיים ממקומות חוזק של התלמידים.

מרכז מהו"ת בשכבת ט בהדסים – אומנויות – מוזיקה, מחול אומנות חזותית, קולנוע ותיאטרון, מדע וטכנולוגיה – כימיה, מחשבים, אדם חברה וסביבה – ערבית ותרבות האיסלאם, מנהיגות בספורט, פסיכולוגיה, ג"ג ואקולוגיה, דיפלומטיה, חינוך פיננסי, והעצמה אישית – העוצמות שבי, כלי חוסן, פוטותרפיה.

  1. תוכניות למצטיינים במדעים ובמתמטיקה בשכבות ז-ח (החל בשנת תשפ"א)– המועצה מממנת זו שנה שניה שתי תוכניות דגל למצטיינים של מכון דוידסון למדע במכון ויצמן. תוכנית טנגרם – מיועדת לתלמידי ז-ח המעוניינים ללמוד 2 שעות תוספתיות בשבוע בנושא מתמטיקה. בכל ביה"ס יש 40 תלמידים בשתי השכבות שנבחנו ונמצאו מתאימים לתוכנית. תוכנית שביט – מיועדת לתלמידי ז-ח המעוניינים ללמוד 2 שעות תוספתיות בשבוע בנושא מדעים. בכל ביה"ס יש 40 תלמידים בשכבות ז-ח שנבחנו ונמצאו מתאימים. 

משמע, בכל ביה"ס יש כ-80 תלמידים מתוך כ-200 הלומדים תוכניות מצוינות אלו ומקבלים שיעורי העשרה של מצויינות בשעות נוספות במימון המועצה. 

  1. תוכנית יוניסטרים – המועצה פרסמה קול קורא לשתי תוכניות יוניסטרים – עמותה המקדמת חינוך ליזמות טכנולוגית ולהקמת חברות סטרט-אפ. התוכנית מסובסדת ומיועדת לתלמידי שכבת ח.
  1. מתחברים לרצפים – מפגשי עומק בין צוותי החינוך של בתי הספר היסודיים והעל יסודי הדסים באבן יהודה . לאחר שהמנהלות עדי קרן אתי ואלי מנהל הדסים נפגשו, ונערכה פגישת רכזי מקצועות, מתקיימים מפגשי רכזי מקצוע, תכנון מבחני אמצע וסוף שנה, מפגשים עם תלמידים ועוד. תוכנית רצפים מאפשרת מעבר רציף לבוגרי שכבת ח לעבר שכבת ט בהדסים וקליטתם בצורה המיטבית ביותר.

תוכנית פסיכו-פדגוגית – תוכנית ייעוץ הכוללת תכנים המיועדים לכיתות ז-ח 

החל משנה שעברה וביתר שאת השנה, פועלת בבתי הספר מדריכת אקלים חינוכי מיטבי, מיניות ומניעת אלימות מטעם הפיקוח על היעוץ במחוז מרכז, אשר מנחה את היועצות והמחנכות בבניית תוכניות מותאמות גיל לתלמידי שכבות ו-ח.

התוכנית מופעלת ברמה רשותית על פי סדרי זמן קבועים בלוח השנה וברמה הבית ספרית בהתאמה לצרכי בית הספר ולעיתים אף בתגובה לאירועים חריגים.

תוכנית זו כוללת התייחסות גם לפיתוח חוסן של הצוותים לאחר שנתיים מורכבות, ושל התלמידים בהתמודדות על מציאות שונה כולל זו הנמצאת היום כמציאות מדומה ברשתות החברתיות.

לסיכום:

המועצה המקומית אבן יהודה בשיתוף עם הפיקוח של משרד החינוך פועלת רבות לטיוב מערכת החינוך בישוב. בתי הספר והילדים מקבלים מספר רב של תוכניות תוספתיות שהמועצה מממנת אותן, מעבר לתקצוב של משרד החינוך.