היערכות לשנת הלימודים תשפ"ה

לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ה, נערך אגף החינוך במועצה ביחד עם הגננות, מנהלות בתי הספר, הצוותים החינוכיים ופיקוח משרד החינוך, ולהלן מידע לגבי הנעשה בנושאים המרכזיים

 

שיפוצי קיץ

במהלך הקיץ יתבצעו שיפוצי קיץ במוסדות החינוך אשר יכללו צביעה, החלפת גופי תאורה וטיפול בליקויי בטיחות בבתי הספר ובגנים כולל התקנת משטחים בחצרות והצללות על פי תוכני ובקשות מנהלות המוסדות.

 

תוכנית מצוינות ומיצוינות

בשנת הלימודים הקרובה נמשיך להרחיב את המענים לטיפוח המצוינות והמיצוינות של התלמידים מכיתות בתי הספר היסודי ונוסיף תוכניות נוספות החל מכיתה ג-ד כאשר לכל בי"ס נבנתה תוכנית ייחודית על פי הייחודיות הבית ספרית.

o        בכיתות ז-ח נמשיך להפעיל כיתות עמ"ט בשיתוף משרד החינוך כחלק מקידום המצוינות.

 

תיכון הדסים

o        בית הספר ויצ"ו הדסים הפך באופן רשמי לבית ספר ארבע שנתי ט'-י"ב תחת ניהול מנהל בית הספר דרור פלטין. אלי בצלאל מכהן כמנכ"ל כפר הנוער.

o        אנו ממשיכים לפתח תוכניות חינוכיות עם צוות בית הספר אשר נותן מענה לצרכי התלמידים הן בחלקים הרגשיים ותחומי עניין, והן במגמות השונות.

 

גני הילדים

הזנה בגני הילדים.
להבדיל מיישובים רבים בארץ ואף באזורנו, המועצה המקומית אבן יהודה מפעילה מזה שנים תוכנית הזנת בוקר לילדי הגנים.
על פי הנחיית משרד החינוך, אסור לגננות גני הילדים לגבות כסף מההורים או להשתמש בכסף המגיע מוועד ההורים ולכן, על מנת להמשיך ולקיים את התוכנית עלינו לצאת במכרז לרכישה מרוכזת של מוצרי המזון לכלל הגנים.

תוכנית ההזנה נבנתה בשנת תשפ"ד בשיתוף עם הנהגת ההורים ותפריט מאוזן בסיוע דיאטנית מקצועית.

 

כיתות א'

השנה מחזור העולים לכיתה א' עומד על כ-200 ילדים וילדות.

אנו עושים את הכל על מנת להתאים לכל תלמיד ותלמידה את המענה המתאים לצרכים ואתם מוזמנים לפנות אל יועצות בתי הספר ואל המנהלות על מנת להציף ולשתף בבקשות מיוחדות.

 

נוער

אחרי קיץ עמוס בפעילויות לבני הנוער, מסיבות בריכה ועוד, במהלך השנה הבאה עלינו לטובה יצאו לפועל תוכניות ערכיות נוספות:

מועצת הנוער היישובית 

מועצת הנוער היישובית תגייס תלמידים נוספים מכיתות ז' ומעלה ותרחיב את פעילותה בשנה"ל הבאה. החברים במועצה ייצגו את הנוער בפני כל הגופים האחראיים על החינוך והנוער במועצה.

 

שירות פסיכולוגי חינוכי (שפ"ח)

השירות הפסיכולוגי החינוכי הינו שותף פעיל בחשיבה החינוכית התפתחותית ורגשית ובמתן המענים השונים לתלמידים.

השירות ימשיך לתת גם בשנת הלימודים תשפ"ג מענה תמיכתי בבתי הספר ובגנים של החינוך הרגיל והמיוחד. הפסיכולוגיות שותפות באבחון ילדים, וכן מלוות את צוותי החינוך בבניית והעברת  תכניות התערבות לילדים עם קשיים רגשיים חברתיים ולימודיים.

בשירות מתקיימים טיפולים פרטניים לילדים וכן ניתנות הדרכות להורים לילדים מהגיל הרך ועד גיל ההתבגרות.