המועצה המקומית אבן יהודה רואה חשיבות רבה בשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה וחלק בלתי נפרד ומשמעותי מהקהילה.

המועצה המקומית עושה כל שניתן על מנת להקל על אנשים עם מוגבלות במגוון נושאים: תעסוקה, פנאי, אירועי תרבות, הנגשת מבני ושטחי ציבור, הנגשת מידע ועוד.

מעבר לעובדה שמבחינה מוסרית חובה עלינו כחברה לשלב אנשים עם מוגבלויות בכל תחום, לרבות התחום התעסוקתי, ולהעניק להם הזדמנות כשווים בין שווים, הרי שיש בעצם ההעסקה יתרונות רבים ומשתלמים/

לבד מהחובה המוסרית, להעסקת בעלי מוגבלויות יש המון יתרונות:

  1. הרחבת מאגר המועמדים הפוטנציאליים לאיוש סוגים שונים של משרות – בארגונים יש המון משרות פנויות, וכאשר יש פתח לקשת רחבה יותר של אנשים, יש יותר אפשרויות העסקה.
  2. ערך לחברה או לארגון –  לבעלי מוגבלויות יש המון כישורים וכישרונות והם לא פעם נפסלים מראש בגלל מוגבלותם. כאשר מתמקדים נטו בכישורים וביכולות, בעלי מוגבלויות יכולים להפוך לנכס ממשי לכל ארגון, עסק או חברה.
  3. חשיפה לאוכלוסיות עם מגוון יכולות – בהרבה מקרים לבעלי מוגבלויות יש מוסר עבודה מאוד גבוה, ורצון מאוד גדול להשתלב ולהצליח. לכן פוטנציאל ההשתלבות שלהם בחברה מאוד גדול.
  4. שימור עובדים בעסק – לא כולם נולדים עם מוגבלות, יש אנשים שבעקבות מחלה או פציעה יהפכו לבעלי מוגבלות. חשוב שעסקים ידעו כיצד לשמר כאלו עובדים, יהיו ערוכים לכך מבחינת ההתאמות הדרושות והנגישות, ויוכלו לאפשר לעובדים שלהם לממש את הזכויות שמגיעות להם. כמו כן, המשך העסקה מוביל לחיסכון כספי: אין צורך לגייס ולהכשיר עובדים חדשים.
  5. המסר שמעבירים לעובדים חשוב לאין שיעור – עסקים שמעסיקים בעלי מוגבלויות מעבירים לעובדים שלהם מסר מאוד חשוב והוא: שתמיד יהיה להם מקום בעסק או בארגון, גם אם בעתיד יסבלו ממצבים שיגבילו אותם בצורה כזו או אחרת. כמו כן העסקת אנשים עם מוגבלויות מקדמת גיוון תעסוקתי, ומטמיעה ערכים חשובים ביותר.
  6. יתרון תחרותי – כאשר משלבים בעלי מוגבלויות בעסק עולה הצורך לא פעם לחשוב מחוץ לקופסה, מה שמוביל ליותר חדשנות ויצירתיות במקום העבודה. כמו כן ערכים של סובלנות, רגישות ופתיחות הם נכס לכל ארגון, כאשר כל אלו ועוד יכולים להעניק יתרון תעסוקתי לעסק על פני המתחרים.
  7. יתרון מבחינה כלכלית – עסקים שמשלבים אנשים עם מוגבלויות תורמים המון גם לתדמית שלהם והלקוחות רואים אותם בעין טובה יותר. המון לקוחות יעדיפו לקנות מוצרים או לצרוך שירותים מעסקים ולהם מוניטין ערכי-חברתי. כמו כן התאמת סביבת העבודה והנגשתה תפתח פתח לציבור שלם של לקוחות שלפני כן לא היו נגישים.

אין ספק כי יש מגוון רחב של יתרונות לשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה בכלל ובמקומות עבודה בפרט. כאמור, מעבר לעובדה שמדובר על חובתנו כחברה ומעבר לעובדה שמדובר על תהליך שגובל ביתרונות רבים, מדובר כאן על חוק שיש לעמוד בו.

המועצה המקומית אבן יהודה דוגלת בכך שלכל תושב הזכות לקבלת שירות שוויוני ועצמאי ככל הניתן מהמועצה ושלוחותיה, כגון, הספרייה, אירועי המועצה, וכו', עפ"י הקריטריונים הנדרשים בחוק.

לצורך כך, אנו פועלים וממשיכים לפעול במישורים הבאים :

  1. התאמת מרחבי הפעילות הפיזית במתחמי המועצה לצרכיהם של אנשים עם מוגבלויות- מבנים, גנים ושטחים ציבוריים, התאמות פרטניות במבני חינוך.
  2. התאמות לשירות נגיש בכל מתחמי המועצה, באירועים ובשירותים לתושב.
  3. בכל אחד מהאפיקים הנ"ל, מיושמים שינויים מבניים, ארגוניים ותודעתיים שמטרתם היא לאפשר הלכה למעשה את הכלתם של אנשים עם מוגבלות בכל הפעילויות באופן מכבד, שוויוני ועצמאי.

אנו, במועצת אבן יהודה רואים בשילובם של אנשים עם מוגבלות דרך התנהלות נורמטיבית וסטנדרטית ומתחייבים לקיים את ערך השוויון לאנשים עם מוגבלות.