בשנת 2009 במהלך חגיגת ה-40 לסדרת הילדים הכי פופולרית "רחוב סומסום" בארצות הברית, הוסב חלק משמו של רחוב 69 פינת ברודווי בניו-יורק ל"רחוב סומסום", כאות הוקרה לסדרה הוותיקה.

רחוב שומשום באבן יהודה

אלא שבתפוח הגדול ובמולדת הסדרה לא יודעים שהם עשו זאת מעט באיחור. ליתר דיוק, באיחור של 20 שנה. גם בארץ הקודש יש רחוב שנקרא רחוב סומסום, או יותר נכון – "רחוב שומשום" (בעברית).

הרחוב נמצא בשכונת תל צור ביישוב אבן יהודה.

תושב אבן יהודה הגה כבר לפני כשלושה עשורים את הרעיון לקרוא לרחוב על שם הסדרה האהובה. הפופולריות של הסדרה גרמה לכך שאחת לתקופה אנו צריכים להציב שלט חדש לרחוב, כי השלט הנושא את שם הרחוב נגנב על ידי חובבי הסדרה ואספנים.

המועצה קיבלה החלטה לפני שנים רבות  – לא לקרוא לרחובות על שמות אנשים, על מנת שלא ליצור אפליה בין אישים וההחלטה הסופית הייתה שכל רחובות היישוב ייקראו על שם צמחים, בעלי חיים ועוד תחומים ברוח הזו. בשנות ה-80 המשיך היישוב להתרחב והגיעו לפה תושבים חדשים. שמות לרחובות החדשים עדיין לא היו ולתושבים נאמר שהם אלה שיוכלו לבחור את שם הרחוב שבו הם גרים, בתנאי שיבחרו שם של ציפור או צמח, כפי שהוחלט.

כאן נכנסת לתמונה תכנית הילדים הוותיקה והאהובה. באותן שנים כיהן עמיצור חיימובסקי כראש המועצה המקומית. באחד הימים הגיע אליו הארי ראדן, תושב חדש ביישוב שחי ברחוב ללא שם.ראדן, צייר בעיסוקו ואיש צבעוני מאוד, שהיה מתהלך עם זקן וגלביות, הכיר את חיימובסקי והיה ידידו. 'אני רוצה שלרחוב שלי יקראו רחוב שומשום', הפציר התושב החדש בראש המועצה. לחיימובסקי זה דווקא נשמע רעיון משעשע והוא אישר את שם הרחוב.

הרחוב נבנה בצורת ח', וכאשר התחילו להגיע עוד ועוד תושבים למקום, נוצרה התמרמרות בקרב חלק מהם על שם הרחוב בטענה כי הוא 'מגוחך' ו'בושה וחרפה'. במועצה החליטו לשנות את שמן של שתי צלעות ממנו, מה שמוכר כיום כרחובות הזית וההדס.

מאריק, בנץ וקיפי בן קיפוד ועד למוישה אופניק – רחוב סומסום, תכנית הילדים המיתולוגית שודרה לראשונה בארה"ב ב-10 בנובמבר 1969 וזכתה להצלחה מסחררת.

ב-1983 הגיעה התכנית גם לישראל והופקה עבור הערוץ הראשון. בראשיתה, היא שודרה בארץ במשך שלוש שנים, מנתה כ-200 פרקים ונחלה הצלחה עצומה בקרב ילדי ישראל ואף בקרב הוריהם.