איפה הייתם כשהוכרזה המדינה?

איפה הייתם כשיצחק רבין נרצח?

האם חשבתם על כך שהילדים של היום לא יכולים לחוות את החוויות ההיסטוריות שלנו, שחווינו אנו ב"לייב"?

בבית חינוך בית אב"י מצאו דרך להשתמש בתקשוב על מנת להעביר לילדים את ההיסטוריה שלנו וכן אירועים שונים שהתרחשו ועדיין מתרחשים לאורך הימים.

השנה רכש בית הספר 30 מחשבים ניידים, איתם עובדים הילדים לאורך שבוע הלימודים ובבית, בדרכים שונות:

עבודה בסביבה מתוקשבת-
בית הספר רכש מנויים עבור כלל תלמידי בית הספר לסביבות הלמידה הבאות: גלים, אופק ואל נט. בכל האתרים הנ"ל ישנן משימות רבות, מגוונות ומעניינות בשלל נושאים: חלקם נושאים מתוך תוכניות הלימודים בנושאים השונים וחלקם בנושאים חופשיים, אשר אינם כלולים בתוכניות הלימודים.

העבודה בסביבה מתוקשבת מאפשרת לתלמידים עבודה דיפרנציאלית, מותאמת לרמתם ולהתפתחותם האישית. המורה שולחת קישורים מותאמים לקבוצות ילדים שונות והילדים עובדים ברמתם, הן בכיתה והן בבית.

כל תלמיד בבית הספר קיבל כרטיסיית סיסמאות, אתה הוא עובד בכיתה ובבית. הכרטיסייה נמצאת איתם בשתי המסגרות.

מקרן-
בכל כיתה בבית הספר יש מחשב ומקרן קבוע. צוות ההוראה מתכנן מראש משימות, תמונות, סרטונים או כתבות- המוקרנים לכלל תלמידי הכיתה. לעיתים בוחרת המורה להקרין לילדים תמונות מזדמנות, כגון: תמונות מזג האוויר, מצב הכנרת, בעלי חיים, שירים וכו'- מתוך דברים שהילדים מעלים בשיחת הבוקר או לאורך היום. כך, לדוגמא, ניתן להראות לילדים את סרטון הכרזת המדינה או התמונה המפורסמת של הפריצה לכותל- והילדים מקבלים את המידע באמצעות כלל החושים.

אתר בית הספר-
בית הספר מפעיל אתר, המשלב בתוכו חומרי הוראה ולמידה, קישורים לאתרים שונים, לוח הודעות, תיאור פעילויות ואירועים, ברכות, איחולים, לוח החודש וכדומה. בנוסף, לכל כיתה יש מרחב אישי משלה, אליה מועלים המכתב השבועי והתוכנית השבועית. ההורים נכנסים לאתר בזמנם החופשי וצופים במידע. אין משלוח תוכניות בדואר האלקטרוני. בנוסף, משמש האתר פלטפורמה של הנהגת ההורים להעברת הודעות להורים ותוכניות עבודה שלהם.

באתר ניתן להתרשם מהעשייה הרבה והמגוונת של בית הספר, באמצעות תמונות, סרטונים, תיאורים וסריקת עבודות.